UW honda mt mb mtx mcx nsr ook lek of roestig kijk dan hieronder

 

We zijn altijd met oude spullen bezig daarom loop je wel eens tegen dingen aan hoe los ik dit zelf op.

Zo was dit ook het geval met een oude tank deze was lek en doorgeroest en zomaar een andere was niet meteen gevonden.

Dus besloot ik maar op internet te kijken of ik niet iets zou vinden waarmee ik dit kon repareren.

Ik kwam een tanksealer tegen waarmee je de tank van binnen uit kon bekleden. 

Ik besloot dit product te kopen en te proberen.

ik stond er versteld van wat voor mooi product dit is en ook echt werkt .

Een oude tank is vervolgens te redden met deze tank coating zelfs als deze al lek is .

Vanaf heden zijn we ook dealer van ec-tanksealer en rustarrestor nu bij ons te verkrijgen

 

 

 

GEBRUIKS AANWIJZING

Gebruiksaanwijzing
De tank eerst ontroesten met Rustarrestor.
Een kunststof tank alleen flink uitspoelen met thinner en laten drogen
De roest in de tank moet goed droog zijn, de tank vullen met rustarrestor en ronddraaien of
schudden, dit regelmatig herhalen om de roest nat te houden met rustarrestor, steeds op een
andere kant leggen kan ook.
De tijd hangt wat af van de hoeveelheid roest.
Als de roest verdwenen is het restant terug gieten en eventueel zeven voor hergebruik
de tank goed laten drogen voor ten minste 24 uur
als de tank goed droog is deze naspoelen met thinner om losse resten er uit te spoelen en te
ontvetten en laten drogen ( kan ook met benzine als er niet gecoat wordt met EC tanksealer)
Giet de EC tanksealer in de tank en draai deze rustig in alle posities zodat het overal komt
het restant uitgieten voor hergebruik of een tweede keer na 2 tot 4 uur, dan worden ook
gaatjes tot 2 mm gedicht
na de behandeling de tank op de kop op een doos weg leggen om 3 tot 4 dagen uit te harden
voor de tank gevuld mag worden
de tank kan tegen beschadigen met huishoud folie ingepakt worden en de openingen
afgeplakt met ducttape, een inwendige brandstof zeef tijdens het drogen een paar keer met
perslucht doorblazen

Duurdere E5 Super-benzine bevat meestal geen bio-ethanolijvoorbeeld veel gestelde vragen invullen

 

Duurdere E5 Super-benzine bevat meestal geen bio-ethanol

(Bron motornieuws.nl)

Vanaf 1 oktober 2019 zijn de brandstofpompen voorzien van E10 benzine. Aan de benzinepomp zelf wordt dit ook kenbaar gemaakt door een ronde sticker met 'E10' als opdruk. Deze E10 brandstof is in principe de reguliere Euro95, wat staat voor een octaan getal van 95. Niet iedereen is echter te spreken over deze nieuwe brandstof. Dit blijkt uit een eerdere rapportage van consumenten programma Radar. Zo zou er bij motorfietsen in de winterstalling makkelijk vocht in de tank kunnen komen door verdamping van de bio-ethanol, wat in de reacties onder dat artikel vele malen werd bevestig. Verdamping van de E10-benzine kan bijvoorbeeld snel leiden tot roest in de brandstoftank. Daarnaast zou het "groene" bestanddeel kunststof en rubber onderdelen kunnen aantasten, zoals benzineslangen en brandstofpompen. 

 

 

PREMIUM BRANDSTOF ZONDER ETHANOL

Na onderzoek door Nieuwsmotor.nl blijkt echter dat in de zogenaamde "premium" benzines, van oudsher ook wel 'Super" genoemd, in bijna alle gevallen HELEMAAL GÉÉN BIO-ETHANOL IS TOEGEVOEGD, waardoor dit een duurder maar toch aantrekkelijk alternatief voor motorrijders wordt. 

Veelal wordt er gedacht dat 10% van als E10 gemerkte "super brandstof ook daadwerkelijk voor 10% uit bio-ethanol bestaat. Dit klopt echter niet. De wet zelf zegt hierover dat E10 benzine voor minimaal 8,5% moet bestaan uit biobrandstof. Dit is dus echter het minimale waaraan voldaan dient te worden, in totaal mag er maximaal 10% bio-ethanol worden gebruikt. Wat ook vastgelegd is in de wet, is het aantal pompen dat beschikbaar moet zijn voor E10 per station. Kort gezegd komt het hier op neer dat pompstations met meer dan één pomp verplicht zijn om minimaal de helft van de pompen te voorzien van E10 benzine, de rest blijft vrij indeelbaar. Pompstations die maar één benzinepomp hebben zijn vrij om deze naar eigen inzicht te vullen met een benzine naar keus.

In praktijk komt dit er op neer dat er bij deze enkele pompen alleen E10 te verkrijgen is, terwijl en bij de stations met meerdere pompen ook de zogenaamde 'premium' brandstoffen worden aangeboden. Deze premium brandstoffen zijn gemiddeld genomen 10 cent duurder dan de E10 variant. Daar staat echter tegenover dat de fabrikanten claimen dat deze brandstoffen beter zijn voor de motor, zuiniger omspringen met brandstof en zorgen voor een hoger vermogen. Dit laatste met name voor motoren met standaard al een hoog rendement. Opvallend is hierbij echter dat deze brandstoffen in bijna alle gevallen wèl zijn voorzien van een E5 sticker, wat doet vermoeden dat deze brandstoffen alsnog een bepaalde hoeveelheid biobrandstof bevatten. Reden voor Nieuwsmotor.nl om eens op onderzoek uit te gaan bij de grote benzinemerken van Nederland.

 

RustArrestor

 

€ 11,50

 

 

Vloeibare poriëndiepe roestverwijderaar

Inhoud: 0,25 ltr

 

Rust-Arrestor

  • Vloeibare poriëndiepe roestverwijderaar, geen omvormer
  • Eenvoudige verwerking met kwast, spuitapparatuur of d.m.v. dompelen
  • Komt goed in naden en kieren
  • Verwijderd roest en oxidatie van alle metalen, messing, koper, aluminium, enz. en binnenkant brandstoftanks
  • Na 24 uur overschilder baar

Leverbaar in: 0,25 liter

ec-Tanksealer

 

€ 29,95

 

ec-Tanksealer voor behandelen van binnenkant brandstof tanks

  • 0,5 liter is genoeg voor een tank van ca. 30 liter of meerdere kleine tanks.
  • 1 komponent tanksealer voor het behandelen van binnenkant brandstof tanks
  • Dun en vloeibaar, bereikt elke vorm
  • Goede hechting
  • Geschikt voor alle soorten brandstof (ook methanol en E10 brandstof)
  • Blijvend elastisch
  • Ook geschikt voor kunststof tanks

Inhoud: 0,5 ltr

Set 

 

€ 39.95

 

Tankset 0,25 liter Rust-Arrestor + 0,5 liter Tanksealer.

Deze set bevat:
- 0,25 liter Rust-Arrestor
- 0,5 liter Tanksealer.

Het product wordt geleverd inclusief gebruiksaanwijzing